افزایش سرعت سایت یک فرآیند بی پایان است که افراد پس از طراحی سایت با وردپرس به آن فکر می کنند. این بدان معنی است که روش هایی که می توانید برای افزایش سرعت سایت استفاده کنید در حال افزایش است و هرگز تمام نمی شود. در ادامه این مقاله قصد داریم رایج ترین روش های افزایش سرعت سایت را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

راههای افزایش سرعت سایت

راههای افزایش سرعت سایت

از جمله مهمترین راهکارهایی که می توانید به کمک آن ها سرعت سایت خود را افزایش دهید، عبارتند از:

زمان پاسخ سرور را کاهش دهید

مدت زمان لازم برای جستجوی سیستم نام دامنه، عامل دیگری است که می تواند در افزایش سرعت سایت تاثیر داشته باشد. جستجوی DNS فرآیند جستجوی یک نام وب سایت خاص در یک رجیستری است. این عامل نیز همانند پیدا کردن یک شماره تلفن در دفترچه کامپیوتر نیز می باشد.

زمانی که این مرحله انجام می شود، بسته به سرعت ارائه دهنده DNS دارد. در صورتی که کاربران متوجه شوند که این موضوع با سرعت سریع و مطلوبی انجام نشود، لازم است که به یک فردی که خدمات DNS را ارائه می دهد، مراجعه کنید. در صورتی که بخواهید یک ارائه دهنده DNS انتخاب کنید، بایستی یک گزارش مقایسه سرعت را انجام دهید.

استفاده از یک شبکه تحویل محتوا (CDN)

از بهترین روش هایی که می توان از آن ها برای افزایش سرعت سایت استفاده کرد، قرار دادن فایل های رسانه ای در یک CDN می باشد. این روش می تواند حدود 60 درصد از پهنای باند را در خود ذخیره کرده و سبب کاهش تعداد درخواست های ارائه شده توسط سایت شود.

درخواست‌های HTTP را کاهش دهید

همانطور که می دانید، هر یک از کاربرانی که آدرس سایت شما را در گوگل سرچ کنند، درخواستی توسط پروتکل HTTP برای سرور سایت شما نیز ارسال می شود. سپس با باز شدن صفحه اصلی سایت مورد نظر و به دنبال آن جستجو در سایت برای پیدا کردن مدیا، درخواست دیگری برای شما فرستاده خواهد شد. در این صورت طبیعی است که هر چه محتوای موجود در سایت شما بیشتر و یا بیش از حد مجاز باشد، سرعت سایت شما نیز کاهش پیدا می کند.

درخواست‌های HTTP را کاهش دهید

Cashing می‌تواند در افزایش سرعت سایت تاثیر گذار باشد

از کارامد ترین و بهترین روش هایی که می تواند به افزایش سرعت سایت شما کمک کند، Caching می باشد. همانطور که می دانید کش سیستم، نوعی از حافظه است که داده ها در آن در کوتاه مدت ذخیره می شوند. به عبارتی به آن حافظه کوتاه مدت گفته می شود. این بدین معنا است که شما وارد هر سایتی برای اولین بار شوید، به طور خودکار یک نسخه از فایل های درخواست شده در حافظه کش ذخیره می شود و در زمان بعدی که به سایت مراجعه کنید، برای شما نشان داده می شود.

از آن جایی که حافظه کش حاوی اطلاعاتی است که از قبل ذخیره شده است، بنابراین اگر آن را انتهاب کنید، اطلاعاتی که به شما نشان می دهد از نسخه قبل می باشد و ممکن است که نادرست باشند. با این مشکل می توانید در اکثر سایت هایی که در نهایت به سبد خرید مراجعه می کنید و یا سایت ها و رسانه های اجتماعی مواجه شوید.

امروزه نیز پلاگین هایی ارائه شده است که این توانایی را دارند که می توانند به صورت خودکار در زمان های مشخص فضای ذخیره سازی را پاک کنند. با این قابلیت دیگر نیازی به انجام این مراحل به صورت دستی نیاز نمی باشد. در صورتی که اگر از Varnish Caching استفاده کرده باشید، این امکان را خواهید داشت تا بتوانید به راحتی به کمک پلاگین های مختلف به ویژه HTTP Clean Larnish انجام دهید.

کاهش حجم فایل‌ها و بهینه‌سازی تصایر و ویدئوها

فایل های چند رسانه ای، یکی از بزرگترین قسمت هایی هستند که ساختار سایت را تشکیل می دهند. همانطور که می دانید پخش کننده های ویدئویی و همچنین فایل های چندرسانه ای می توانند به فشرده سازی فایل ها به میزان زیادی کمک کنند. در واقع پخش کننده های ویدئویی کامل کننده محتواهای متنی هستند، بنابراین می توانند سایتی زیبا و جذاب ایجاد کنند. در این صورت بایستی فضای سرور و پهنای باند بسیار زیادی برای آن ها در نظر بگیرید.

با این کار می توانید در اکثر سایت هایی که به عنوان نمونه کار ارائه می دهید و یا سایت های فروشگاه های آنلاین بر بخورید.

از دیگر روش هایی که می توانید از آن ها برای افزایش سرعت سایت استفاده کنید، بهینه سازی تصاویری است که در سایت خود استفاده می کنید. در واقع این کار امری کاملا طبیعی است که در برخی موارد به صورت خودکار انجام می شود و می تواند از هر گونه اثرات مخرب و قابل توجه که تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت آن ها تاثیر داشته باشد، اثر بگذارد.

کاهش حجم فایل‌ها و بهینه‌سازی تصایر و ویدئوها

تعداد فایل‌های وب سایت خود را کاهش دهید و فشرده کنید.

در صورتی که بتوانید از تعداد فایل های موجود در سایت خود کم کنید و یا فایل های موجود در آن را کاهش دهید، این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا بتوانید سرعت سایت خود را به میزان زیادی افزایش دهید. با انجام فرآیند minification، کدهای غیر ضروری موجود در محتواهای سایت را حذف خواهید نمود که سبب می شود میزان حافظه مورد نیاز کاهش پیدا کرده و سرعت اجرای کد ها نیز بالا رود. امروزه نیز ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که می توانید به کمک آن ها و بدون تغییر کدها، آن ها را دستکاری کرده و از قابلیت های آن ها استفاده نمائید. از جمله این ابزارهای پر کاربرد می توان به CSS Compressor و Minify اشاره نمود.

استفاده از اسکریپت‌ها برای بارگذاری غیر همزمان

از دیگر مواردی که می تواند در بهینه سازی سایت تاثیر گذار باشد، نحوه بارگذاری فایل ها بر روی صفحات است. شما این امکان را دارید تا بتوانید کد های css و js را به دو صورت هم زمان و غیر همزمان بارگذاری کنید. اما باید بدانید که در صورتی که هر دو را با هم بارگذاری کنید، سرعت سایت به دلیل مکثی که ناشی از بارگذاری صفحات اتفاق می افتد، به میزان زیادی کاهش پیدا می کند. در صورتی که فایل ها را غیر همزمان بارگذاری نمائید، سبب می شود که تنها فایل هایی که به آن ها نیاز دارید، فراخوانی شود. در نهایت سرعت سایت افزایش پیدا خواهد کرد.

در نتیجه

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش های افزایش سرعت سایت را به شما معرفی کنیم. با رعایت نکات این مقاله می توانید تاثیر خوبی بر سرعت وب سایت خود داشته باشید. همچنین می توانید سایت خود را از 0 تا 100 به شرکت طراحی سایت ایرا وردپرس سپرده و تحویل بگیرید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد، از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *