پشتیبانی سایت چیست؟

پشتیبانی سایت کارهایی از قبیل انجام فعالیت‌های روزمره سایت، فعالیت‌های فنی سایت، پشتیبانی محتوایی و خدمات سئو سایت، شناخت فناوری وب و اینترنت، بهینه سازی سایت و تنظیم عملکرد آن و برطرف کردن مشکلاتی است که ممکن است برای سایت به وجود آید. این مواردی که ذکر شد تنها چند مورد از مزایای پشتیبانی سایت است. در واقع پشتیبانی سایت به نحوی با اهمیت ‌تر از طراحی سایت است.

با حضور تیم پشتیبانی سایت دیگر نیازی نیست که خودتان در همه زمینه‌های محتوایی، سئویی، فنی و… آموزش ببینید. بلکه می‌توانید با داشتن پلن‌های پشتیبانی، تمام کارهای لازم جهت پیشرفت سایت از افزایش سرعت سایت، بهینه سازی و سئو سایت گرفته تا رفع مشکلات امنیتی سایت، تغییر و ویرایش قالب وبسایت و… را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید.

انواع خدمات پشتیبانی سایت

راه اندازی یک وب سایت، یک روش کارآمد و ماندگار برای جذب مشتریان بیشتر است. اما پس از پیاده سازی، قطعا نیاز به یک پشتیبان سایت می‌باشد. پشتیبانی سایت و بررسی روزانه وب سایت یکی از اقدامات بسیار اصلی است که شما پس از طراحی سایت خود باید آن را انجام دهید. با بررسی منظم و مداوم سایت، مشکلات احتمالی سریع‌تر تشخیص داده می‌شوند و از بی اعتمادی کاربران سایت جلوگیری خواهد شد.

پشتیبانی فنی سایت

خدمات پشتیبانی فنی سایت مربوط به طراحی سایت است و سایت شما را از نظر فنی مورد بررسی قرار می‌دهد. بررسی کدهای سایت و برطرف کردن باگ‌های احتمالی، بررسی امنیت وب سایت، بکاپ گیری منظم، بروزرسانی تمام نرم افزارهای سایت، خرید سایت پس از پایان دوره و… همگی در دسته خدمات پشتیبانی فنی سایت قرار دارند.

  • وظایف پشتیبانی فنی سایت

همانطور که گفتیم پشتیبان فنی سایت وظیفه بروزرسانی فنی و امنیتی وب سایت را بر عهده دارد و مسئولیت عملکرد صحیح امکانات سایت با اوست. برای مثال در یک سایت فروشگاهی اطمینان از ثبت خرید و یا در بخش ارتباط با ما، امکان ارسال فرم، وظیفه پشتیبان فنی می‌باشد.

یکی از دلایل مهم استخدام پشتیبان فنی، حفظ امنیت سایت شما است. سایت شما باید در برابر حملات و ورود هکرها بسیار قوی باشد. برای مانع شدن از چنین حملاتی نیاز است که جنبه‌های امنیتی سایت بروزرسانی شوند.

پشتیبان فنی سایت با تهیه نسخه پشتیبان از سایت در صورت هک شدن و خرابی سرور، از این نسخه استفاده می‌کند، با داشتن نسخه پشتیبان از پرداخت هزینه‌های زیاد برای بازسازی مجدد وب سایت جلوگیری می‌شود.

پشتیبانی محتوایی سایت

دسته دوم خدمات پشتیبانی سایت مربوط به پشتیبانی محتوایی می‌باشد. وب سایت شما به محتواهای تازه و مبتنی بر اصول سئو نیاز دارد تا بتواند کاربران خود را ثابت نگه دارد. تولید محتواهای مختلف مطابق با برنامه و آپلود و پیاده سازی آن‌ها روی وب سایت، وظیفه پشتیبان محتوایی سایت می‌باشد.

  • وظایف پشتیبانی محتوایی سایت

یک پشتیبان محتوایی سایت وظیفه تهیه مطالب و مقالات جدید را دارد و باید مطالب قبلی را نیز بروزرسانی نماید. تهیه یک برنامه بازاریابی محتوایی متناسب با سایت مدنظر نیز بر عهده پشتیبان فنی سایت است. همچنین رسیدگی به مطالب مهم و کلیدی سایت و در صورت نیاز ویرایش و بروزرسانی آن‌ها نیز جزو مسئولیت‌های پشتیبانی فنی سایت است.

پشتیبانی طراحی و گرافیکی سایت

همانطور که می‌دانید، محتوای بصری تاثیر زیادی روی کاربران می‌گذارد و یکی از ابزارهای بازاریابی محتوایی نیز تولید محتواهای گرافیکی و بصری است. هر وب‌سایتی نیازمند طراحی تصاویر مخصوصی است که به طور پیوسته بروزرسانی شوند. طراحی بنر‌ها، تصاویر، اسلایدها، اینفوگرافیک‌ ها و… از وظایف پشتیبان گرافیکی وب‌ سایت است.

  • وظایف پشتیبانی طراحی و گرافیکی سایت

همانطور که در بالا گفتیم، شما برای گرافیک سایت خود نیازمند به پشتیبان قوی در بخش طراحی و گرافیک هستید. بروزرسانی بنرهای مرتبط با کسب و کار از وظایف پشتیبان گرافیکی سایت می‌باشد و همینطور طراحی تصاویر، اینفوگرافیک‌ و استفاده از بهترین سایت‌های ساخت لوگو رایگان در مواقع نیاز، بر عهده پشتیبان گرافیکی است.

پشتیبانی سئو سایت

با انجام تولید محتوا و انتشار آن در سایت، کار شما به پایان نرسیده است. چراکه برای دیده شدن محتوا توسط کاربران باید به رتبه‌های برتر گوگل برسید. برای رسیدن به رتبه‌های اول موتور جستجو، اجرای یک استراتژی سئو برای وب سایت لازم است و باید سایت بهینه شود. برنامه ریزی برای بهینه سازی سایت، تهیه برنامه منظم برای تولید محتوای سایت، کیورد ریسرچ، آنالیز رقبا و… همگی از وظایف تیم پشتیبانی سئو سایت هستند.

  • وظایف پشتیبانی سئو سایت

پشتیبان سئو سایت باید برای سئو داخلی و خارجی سایت، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد. از جمله تهیه نقشه سایت و معرفی آن به سرچ کنسول، گرفتن بک لینک‌های منظم، استفاده از سرویس‌های کوتاه کننده لینک، تهیه لیست کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت سایت مدنظر، رصد کلمات کلیدی، مدیریت تولید محتوا و برنامه‌ریزی برای آن، نظارت بر نحوه ایندکس سایت در گوگل و به طور کلی همه امور سئو سایت بر عهده پشتیبان سئو سایت هستند.

پشتیبان سئو سایت، صفحات مختلف سایت را از نظر ترافیک ورودی و نحوه رفتار مخاطب مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر صفحاتی بازدید بیشتری داشته باشند یا نظر کاربران را بیشتر جلب کرده باشند، تقویت شده و از طرف دیگر صفحاتی که بازدید مناسبی ندارند، حذف و یا اصلاح می‌شوند.

جمع بندی

اگر قصد دارید فضای کسب و کار خود را به صورت آنلاین گسترش دهید، طراحی و پیاده سازی سایت به تنهایی کافی نیست. کمک گرفتن از تیم پشتیبانی سایت، روشی کارآمد و موثر برای اطمینان از انجام تمام امور سایت می‌باشد. تیم پشتیبانی گروه خدمات دیجیتال ایرا در بخش‌های مختلف محتوا، سئو، فنی و… خدمات مختلفی را برای شما عزیزان ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *