تبلیغات در گوگل

استفاده از گوگل ادز و تبلیغات در گوگل (Google Adwords) یکی از سودآورترین تصمیماتی است که می‌توانید برای کسب و کار خود بگیرید. طبق آمار، روزانه ۳.۵ میلیارد سرچ در گوگل توسط مردم انجام می‌شود. هر جستجو فرصت‌هایی را برای شما فراهم می‌کند تا نام تجاری خود را در معرض دید کاربران بیشتری قرار دهید.

گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد که هنگام جستجو کلمات کلیدی مرتبط، محصولات و خدمات خودتان را تبلیغ کنید. اگر این کار به درستی انجام شود، می‌تواند منجر به افزایش فوق العاده فروش شما شود. در این مقاله به شما می‌گوییم که تبلیغات در گوگل چیست و چگونه کار می‌کند تا بتوانید از آن برای راه‌اندازی کسب و کار خودتان به بهترین شکل استفاده کنید.

Google Ads یک پلتفرم تبلیغاتی آنلاین پولی است که توسط Google ارائه می‌شود. نام این پلتفرم ابتدا گوگل ادوردز (Google Adwords) بوده که در سال 2018 میلادی به نام گوگل ادز تغییر یافت. نحوه کار به این شکل است که وقتی کاربران یک کلمه کلیدی را جستجو می‌کنند ، نتایج جستجوی خود را در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) دریافت خواهند کرد. این نتایج می‌تواند شامل تبلیغات پولی باشد که آن کلمه کلیدی را هدف قرار داده است.

انواع تبلیغات در گوگل

اکنون که می‌دانید تبلیغات در گوگل چگونه کار می‌کند، با ما همراه باشید تا نگاهی به انواع مختلف تبلیغات Google که می‌توانید از آن ها برای کمپین خود استفاده کنید، بیندازیم.

1_ کمپین جستجو (Search campaign)

تبلیغات کمپین جستجو به عنوان یک تبلیغ متنی در صفحه نتایج کلمه کلیدی نمایش داده می‌شود. احتمالاً بیشتر شما با این نحوه تبلیغات در گوگل آشنا هستید. این تبلیغات در صفحه نتایج جستجو با علامت سیاه “Ad” در کنار URL ظاهر می‌شوند. همچنین شما می‌توانید تبلیغات خود را در Google Shopping نیز نشان دهید.

 

2_ کمپین خرید (Shopping campaign)

یک کمپین خرید به شما این امکان را می‌دهد تا محصولات خود را به شکل بصری بسیار بیشتری تبلیغ کنید. اگر محصول فیزیکی دارید، تبلیغات Google Shopping می‌تواند با نمایش مستقیم محصول شما به مشتریان، بهترین گزینه باشد و امتیازات لازم را کسب کند.

 

 

3_ کمپین نمایش (Display campaign)

شبکه نمایش از شرکای بزرگ وب سایت گوگل برای نمایش تبلیغات شما در وب سایت‌های مختلف در سراسر اینترنت استفاده می‌کند و انواع مختلفی از ظاهر آن‌ها وجود دارد. برای مثال آگهی شما می‌تواند در وب سایت‌های شخص ثالث ظاهر شود. همچنین می توانید یک آگهی ویدیویی را به عنوان پیش نمایش قبل از ویدیوهای YouTube و آپارات نشان دهید.

Google با بیش از دو میلیون وب سایت مشارکت می‌کند و همینطور بیش از 90 درصد از کل کاربران اینترنت را جذب می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تبلیغ شما تا حد ممکن در برابر بیشترین چشم‌ها قرار می‌گیرد. خود تبلیغات در گوگل هم از نظر سبک قابل انعطاف هستند. تبلیغ شما می تواند شامل گیف، متن، ویدیو یا تصویر باشد.

 

4_ کمپین ویدیویی (Video campaign)

گوگل به جای تبلیغات گسترده‌تر در شبکه نمایش، گزینه انتخاب تبلیغات ویدیویی را به طور خاص ارائه می‌دهد. اگر ایده تبلیغات ویدیویی فوق العاده‌ای دارید که می‌خواهید آن را آزمایش کنید، این کمپین برای شما بسیار ایده‌آل است. تبلیغات کمپین ویدئویی دارای اشکال مختلفی است. برای مثال آگهی‌های ویدئویی قابل رد شدن مانند تبلیغ پایین وجود دارند.

 

5_ کمپین برنامه (App campaign)

مانند تبلیغات ویدیویی، تبلیغات برنامه نیز در شبکه نمایش گنجانده شده است که می‌تواند برای کمپین‌های هدفمند استفاده شود. برای این کار، شما برای هر تبلیغ برنامه‌ای را طراحی نمی‌کنید. در عوض، آنها متن و دارایی شما مانند عکس‌ها را می‌گیرند و تبلیغ را برای شما ارائه می‌دهند. این الگوریتم ترکیب‌های مختلف را آزمایش می‌کند و از ترکیبی استفاده می‌کند که بیشترین عملکرد را داشته باشد.

تبلیغات گوگل ادوردز چگونه کار می‌کند؟

تبلیغات گوگل ادوردز پس از فعال شدن در وب‌ سایت گوگل قرار می‌گیرد. وقتی کاربر روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، به وب سایت شما منتقل خواهد شد. گوگل ادوردز با هر بار کلیک روی تبلیغ شما به گوگل پول پرداخت می‌کند. اگر کاربری از طریق تبلیغ شما کلیک کند اما چیزی خریداری نکند یا در خبرنامه ثبت نام نکند، فقط هزینه آن کلیک از شما دریافت می‌شود. این هزینه‌های پرداخت به ازای هر کلیک می‌تواند بر اساس عواملی مانند مکان و میزان رقابت متفاوت باشد.

دسته بندی تبلیغات توسط گوگل

گوگل زمانی که در مورد جایگاه تبلیغ و مزایده تصمیم‌گیری می‌کند، فاکتورهایی در مورد مزایده bid (یا هزینه‌ای که برای هر کلمه در نظر گرفته‌اید) و تعداد افرادی که از طریق هر تبلیغ بر روی آن کلیک کرده‌اند را در نظر می‌گیرد. گوگل ادوردز به تبلیغات موثر اولویت بیشتری می‌دهد. اگر تبلیغ و مقصد آن به عبارت موردنظر، مرتبط باشد، بازدیدکنندگان زیادتری از طریق پرداخت به ازای کلیک (تبلیغات گوگل) به سایت شما خواهند آمد. با تبلیغات در گوگل، یک بازدیدکننده خوب می‌تواند به مشتری خوب نیز تبدیل شود.

جمع بندی

در این مقاله شما مهم‌ترین تبلیغات نمایشی گوگل را به شما معرفی کردیم تا با انواع آن و ضرورت آن برای رشد کسب و کار خود آشنا بشوید. اگر قصد استفاده از این شیوه تبلیغات در گوگل را دارید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. مجموعه ایراوردپرس به شما کمک می کند تا با اجرای تبلیغات درست و بهینه، فروش خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *