بنر سایت

همه شما در روز تعداد سایت‌های زیادی را جستجو می‌کنید. اولین چیزی که چشم اکثر مخاطبان را به خود جلب می‌کند، بنرهای طراحی شده زیبا در سایت‌ها هستند که با دقت و ظرافت بالا توسط افراد باهوش و خلاق با ذوق هنری بالا طراحی شده‌اند و چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. طراحی بنر در سایت (Banner design on the site) اگر به درستی انجام شود، نتایج درخشانی برای شما به دنبال خواهد داشت. اگر دوست دارید شما نیز در دام هنر جذاب طراحی بنر در سایت بیفتید با ایرا همراه باشید تا با بررسی اصول آن بتوانیم اطلاعات خوب و دقیقی را ارائه دهیم.

بنر سایت چیست؟

بنر سایت در تمامی وب سایت هایی که به آن‌ها مراجعه می‌کنید، در بالاترین قسمت صفحه اول و بیشتر وقت‌ها در تمامی صفحات سایت قرار دارد. این موضوع دو مزیت بزرگ دارد. نخستین مزیت آن این که طراحی بنر سایت سبب می‌شود با داشتن یک شکل خاص، به شیوه‌ای متفاوت در ذهن کاربران نقش ببیندید، چرا که به خاطر سپاری بنر سایت به مراتب از نوشته بیشتر است. از طرفی دیگر همانطور که می‌دانید با کلیک بر روی این عکس، به صفحه اول وب سایت ارجاع داده خواهید شد.

اهمیت طراحی بنر سایت

طراحی بنر سایت یکی از کارهایی است که در فاز طراحی برایتان انجام می‌شود. متاسفانه یک سری از افراد خیلی ساده از این مرحله رد می‌شوند، با این تصور که پس از راه اندازی وب سایت و گذشت مدتی، یک بنر خوب برای آن انتخاب خواهند کرد. این درحالی است که همیشه باید سعی کنید لوگوی خود را تغییر ندهید، چراکه این کار از یکسان و منحصر به فرد باقی ماندن آن در ذهن کاربران جلوگیری می‌کند. طراحی بنر سایت باید جزوی از اصلی ترین مراحل طراحی باشد و به هیچ وجه نباید آن را به زمان راه اندازی وب سایت و هنگامی که کاربران زیادی آن را مشاهده کردند، موکول کنید.

۱. افزایش ترافیک مشتریان

کیفیت خوب در طراحی و اجرای بنر تبلیغاتی، از عواملی است که کاربران را ترغیب می‌کند تا با کلیک بر روی بنر، وارد سایت تبلیغ‌کننده شوند و همین کلیک‌ها باعث افزایش ترافیک ورودی به سایت شما خواهند شد. یک استراتژی خوب در این مورد، قرار دادن تبلیغات هدفمند در زمان‌های خاصی است که بتواند بیشترین کلیک را داشته باشد.

۲_ تاثیر طراحی بنر در فروش محصول

بنرهای تبلیغاتی خوب، شما را به خرید محصولات فروشگاهی ترغیب می‌کنند. به همین خاطر باید محتوا و جانمایی مناسبی برای بنر پیدا کنید. برای مؤثرتر واقع شدن بنر تبلیغاتی باید دقت کنید که بنر خود را سایتی مربوط به محصول خود قرار دهید که کاربرانی به آن مراجعه می‌کنند که به محصول شما نیاز دارند. در مرحله بعد اگر چنین سایتی پیدا کردید باید محتوای بنر خود را به نحوی طراحی کنید که در نگاه اول، پاسخ جزئی به نیاز فرد داده شده و برای موارد تکمیلی وارد سایت شما شود و از محصولات شما دیدن کند.

۳_ ایجاد کانونی برای جذب توجه مشتریان

جلب توجه کاربران در دنیای امروز اللخصوص در محیط دیجیتال، فرآیندی بسیار چالشی است که تمام آن به خلاق بودن فرد برمی‌گردد؛ اما اطلاعات زیادی هم وجود دارد که چگونگی خلاق بودن و طراحی بنر تبلیغاتی جذاب را نشان می‌دهد. شما باید سعی کنید از این اطلاعات به درستی استفاده کنید، بازار هدف را بشناسید و همینطور بدانید که برای طراحی بنر تبلیغاتی مناسب و حرفه‌ای به چه چیزی نیاز دارید؟ برای مثال به یک تصویر متحرک نیاز دارید یا یک متن در زمینه‌ای مناسب تا در میان انبوه تبلیغات دیگر، بتوانید توجه کاربران را جلب کنید.

۴_ آگاهی دادن از تخفیف یا فروش ویژه

استفاده از بنرهای تخفیفاتی و فروش ویژه یک راهکار بسیار کاربردی است. برای مثال موضوع روزمادر را در نظر بگیرید که بسیاری از محصولات شما در فروش ویژه قرار دارند و تخفیفات خاصی را برای مشتریان خود در نظر گرفته اید. در این شرایط شما از چه روشی برای خبررسانی استفاده می‌کنید تا مشتریان بالقوه‌ی خود را از این فروش ویژه باخبر کنید؟ قطعاً بهترین روش، طراحی بنر تبلیغاتی با مضمون روزمادر خواهد بود.

تاثیر و اثربخشی طراحی بنر تبلیغاتی

بنرهای تبلیغاتی بخش بزرگی از دنیای دیداری فضای مجازی را احاطه کرده‌اند. این نوع از تبلیغات همچنان اثربخشی خود را دارند و دلیلش هم این است که افراد با تصاویر یا پیامی که یک تصویر القا می‌کند بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند.

هزاران بنر تبلیغاتی که در سایت‌ها وجود دارند باعث شده تا مشتریان به دنبال راهی برای در امان ماندن از این تبلیغات بگردند و هیمنطور بتوانند صرفاً بر روی تبلیغاتی تمرکز کنند که پاسخگوی نیازهایشان باشند. اما با این حال بازهم راهکاری برای به چشم آمدن وجود دارد.

برای این کار باید به دنبال طراحی و ساخت بنرهای تبلیغاتی مناسب و حرفه‌ای باشید تا بتوانید اثرگذاری مناسبی بر روی کاربران داشته باشید. دقیقاً مانند تبلیغات تجاری دیگری که وجود دارند باید سعی کنید تا خود و برندتان را سراپا نگه‌دارید، خلاق باشید و به دنبال راهی بگردید که شما را از باقی رقبا متمایز می‌کند. بهتر است پیگیر طراحی بنرهای مناسب و حرفه‌ای باشید تا بتواند مخاطبان خود را درگیر شما کند. پیدا کردن یک فضا و جایگذاری مناسب در سایت می‌تواند به‌اندازه‌ی طراحی بنر تبلیغاتی اثرگذار باشد.

قواعد مهم طراحی بنر در سایت

در این قسمت  به ۵ نکته مهم در مورد طراحی بنر اشاره خواهیم کرد که دانستن و رعایت این نکات بسیار موثر است:

  • رعایت معیارها
  • سادگی
  • استفاده درست از دکمه‌ها
  • متون واضح و دقیق
  • بزرگ نبودن حجم فایل

برای این که از طراحی بنر سایت خود بهترین نتیجه را به دست آورید بهتر است این نکات را هنگام طراحی در نظر بگیرید:

  • استفاده از رنگ مناسب
  • اندازه متن و سایز فونت
  • انتخاب درست تصویر
  • نام و مشخصات شرکت موردنظر
  • توجه به مخاطبین
  • محل قرارگیری بنر
  • پیام‌های مرتبط با شرکت مورد نظر
  • سادگی
  • روان بودن متن
  • استفاده از انیمیشن در طراحی
  • طراحی بسیار زیبا

اندازه مناسب بنر سایت

هنگام طراحی بنر بهتر است از موثرترین و استاندارد‌ترین اندازه بنر استفاده کنید. با توجه به Google Adsense، موفق‌ترین اندازه های استاندارد بنر سایت عبارتند از:

  • ۷۲۸ در ۹۰ پیکسل – جدول امتیازات
  • ۳۰۰ در ۶۰۰ پیکسل – نصف صفحه
  • ۳۰۰ در ۲۵0 پیکسل – مستطیل متوسط
  • ۳۳۶ در ۲۸۰ پیکسل – مستطیل بزرگ

جمع بندی

ساخت بنر سایت مناسب می‌تواند نقش مهمی را در معرفی و حتی پررنگ کردن تجارت شما داشته باشد. البته باید بدانید که چطور آن را بهینه کنید و بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

برخلاف تبلیغات مجله یا روزنامه، با استفاده از فرمت‌های بهینه و استاندارد، اجرای مناسب و حرفه‌ای بنر سایت می‌تواند هر سایتی را تبدیل به یک قدرت در بین رقبای خود کند و همه‌ی کاربران را به سمت خود بکشاند. گروه خدمات دیجیتال ایــــــــرا تشکیل شده از افراد متخصص و خلاق، بهترین خدمات را در زمینه طراحی و پشتیبانی سایت به شما ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *