لوگوی حرفه‌ای

طراحی لوگوی حرفه‌ای از مهمترین ابزار در میان روش‌های تبلیغ محصولات شما می‌باشد. باید بدانید که این فقط یک علامت تصادفی نیست. لوگوی حرفه‌ای، تجارت کوچک شما را با هویتی ارائه می‌دهد که نشان دهنده ارزش‌های اصلی شماست. اگر یک لوگو به‌درستی طراحی شود، این هویت می‌تواند بلافاصله برند شما را به طور بسیار موثر به مشتریان بفروشد و این اهمیت یک لوگوی حرفه‌ای را در کسب و کار نشان می‌دهد. یک طراحی ضعیف ممکن است باعث شود تا مشتریان از دست بروند. همچنین نداشتن لوگو یک اشتباه بزرگتر در بازاریابی می‌باشد.

لوگو چیست؟

لوگو (Logo) یک نشانه یا نماد گرافیکی است که مدل‌های مختلفی از جمله تصویری، انتزاعی، نوشتاری و … دارد. لوگوها باید نماد شرکت شما باشند و داستان برند شما را در ساده‌ترین حالت ممکن به مخاطبتان منتقل کنند، به همین دلیل طراحی حرفه‌ای لوگو اهمیت زیادی دارد. هرچه یک لوگو حرفه‌ای‌تر طراحی شده باشد، تاثیر زیادتری روی مخاطب گذاشته و همینطور بیشتر در ذهن آن‌ها باقی خواهد ماند.

اهمیت داشتن یک لوگوی حرفه‌ای

در زمان فعلی که در تمامی زمینه‌های کسب و کاری نام‌ها و برندهای قدرتمند و قدیمی وجود دارند و برای ماندگاری و افزایش سهم از بازار، باید تلاش خود را برای ثبت شدن در ذهن مشتریان خود بگذارید. در این مطلب چند مورد از علت‌های مهم داشتن یک لوگوی مناسب برای کسب و کارهایمان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

1ـ اولین برداشت، مهمترین نقش:

لوگوی شما چهره شرکت شما را نشان می‌دهد و همانطور که میدانید، “شما تنها یک‌بار فرصت ایجاد احساس خوب در اولین نگاه را دارید.“ یک لوگو روشی بسیار عالی برای تأثیرگذاری بر مشتریان بالقوه شما از ابتدا می‌باشد. درواقع در ابتدا داشتن یک آرم خوب در مورد شغل شما چیزهای زیادی برای گفتن دارد.

2ـ شناخته می‌شوید:

یک لوگوی تجاری باید در چاپ‌های کوچک و بزرگ به راحتی قابل تشخیص باشد. اگر می‌خواهید مشتری هایتان شما را به آسانی تشخیص دهند، چه در یک تبلیغ دیجیتال از طریق تلفن شخصی باشد یا در یک بیلبورد، لوگوی شما باید طراحی منحصر به فردی داشته باشد و مهمتر اینکه نباید با لوگوی مشاغل دیگر رقابت کند. شما نباید یک برنامه تبلیغاتی را با لوگویی انجام دهید که ممکن است مشتریان آن را با آرم‌های تجاری دیگر اشتباه بگیرند. شما باید بدانید که داشتن یک لوگو درست مثل یک مارک تجاری دیگر می‌تواند تجارت جدید شما را با مشکلات قانونی مواجه کند. آرم‌های محبوب، بدون توجه به پیام و مطالب اطراف آن، در سراسر جهان شناخته شده‌اند.

3ـ  یک لوگوی حرفه‌ای، وفاداری به برند را تقویت می‌کند:

جدا از تقویت برند، لوگوی شما می‌تواند یک ابزار مؤثر برای پرورش وفاداری به برند شما باشد. اگر مصرف کنندگان به کسب و کار شما توجه کنند، لوگوی شما قادر است از نظر فیزیکی و فکری، مصرف کنندگان را درگیر کسب و کارتان بکند.

همینطور بر اساس برند شما، امکان توزیع کالاهای تبلیغاتی یا کالاهایی که لوگوی شما را نمایش می‌دهد وجود دارد. برای مثال بسیاری از کسب و کارها، قلم و تی شرت‌هایی را که لوگوی مخصوص خودشان بر روی آن چاپ شده را رایگان هدیه می‌دهند. این کار نه تنها برای به دست آوردن مشتریان جدید مفید است، بلکه راهی شگفت انگیز برای قدردانی و ایجاد وفاداری نسبت به به برند شما است.

4ـ ایجاد اعتماد نسبت به کسب و کار شما:

شما می‌توانید با لوگویی که ارتباط مثبتی با آن‌ها برقرار می‌کند، بین مشتریان خودتان اعتماد ایجاد کنید. برای نمونه، اگر مشتری مورد نظر شما یک جوان باشد، لوگویی که انتخاب می‌کنید نباید مانند فروش آن به بزرگسالان باشد.

درواقع حتی فونت‌های استفاده شده در لوگوی شما باید متناسب با سن مخاطبین و مشتریان انتخاب شود. همین موضوع د مورد انتخاب رنگ شما نیز صدق می‌کند. رنگ آبی باعث تقویت اعتماد می‌شود. رنگ زرد ممکن است بیش از حد ممکن است باعث اضطراب مشتریان شود.

برانگیختن احساسات با استفاده از رنگ‌ها، یک علم است و باعث می‌شود مشتریان حتی قبل از صحبت با شما، نسبت به تجارتتان احساس خوبی پیدا کنند.

5ـ دلیلی بر حرفه‌ای بودن شما:

هیچ تجارت واقعی پیدا نمی‌کنید که لوگو نداشته باشد. حقیقت موضوع این است که درست است که لوگوها جزء اندکی از فعالیت‌های روزانه تجارت شما را تشکیل می‌دهند، اما اهمیت زیادی دارند.

در جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، مصرف کنندگان انتظارات خاصی دارند. آن‌ها تصور می‌کنند که یک تجارت معتبر و حرفه‌ای نمی‌تواند بدون لوگو باشد. با طراحی لوگوی حرفه‌ای، شما به صورت خودکار نسبت به رقبایی که لوگوی خودشان را به طرز عجولانه و غیر حرفه‌ای طراحی کرده‌اند، متمایز می‌شوید.

6ـ‌ لوگوی حرفه‌ای هویت شما را آشکار می‌سازد:

اگر بخواهیم با ذکر یک مثال این موضوع را برایتان شرح دهیم، یکی از دلایل موفقیت لوگوی نایک این واقعیت است که بازتاب فعالیت‌های نایک می‌باشد. الهه پیروزی یونانی پشت نام برجسته نایک قرار دارد و لوگوی آن نیز می‌تواند نمادی از سرعت و توانایی پرواز هنگام پوشیدن کفش‌های نایک باشد. در واقع لوگوی مارک‌های شناخته شده با آنچه که انجام می‌دهند به وضوح ارتباط برقرار می‌کنند و این به مشتریان کمک می‌کند تا بلافاصله همه آن چیزی را که می‌توانند از شرکت انتظار داشته باشند را بدانند.

7_ لوگوی حرفه‌ای باعث ایجاد یک ارتباط حسی می‌شود:

بنابراین بیایید معروف ترین لوگوها را باهم تجسم کنید. آن‌ها چه احساسی در شما ایجاد می‌کنند؟ معمولا لوگوها اولین چیزی هستند که یک ارتباط عاطفی با برندهای مورد علاقه شما ایجاد خواهند کرد.

داده‌های زیر را از بازاریابی و کارآفرینی در نظر بگیرید:

  • 80 درصد از مصرف کنندگان تصور می‌کنند که رنگ‌ها باعث کمک به تشخیص بهتر برند می‌شود.
  • 93 درصد از تصمیم‌هایی که به خرید ختم می‌شوند، بر اساس برداشت‌های بصری انجام می‌شوند.
  • 7 درصد از مشتریان می‌گویند که به دلیل رنگ محصول، اقدام به خرید می‌کنند.

به همین علت است که تجارت کوچک شما به یک لوگوی حرفه‌ای مناسب نیاز دارد که به گونه‌ای خاص طراحی شده باشد و واکنش مثبت مشتریان را به همراه داشته باشد. هدف این است که مشتریان با لوگوی شما ارتباط برقرار کنند؛ اگر مشتریان با لوگوی شما ارتباط بگیرند، بعید است شرکت شما را فراموش کنند. در واقع شما اولین تصور خود را با آرم خودتان ایجاد خواهید کرد.

جمع بندی

همانطور که دیدید، قبل از طراحی سایت، مهمترین اصلی که باید به آن دقت کرد، طراحی لوگوی حرفه‌ای می­باشد. در واقع یک لوگوی حرفه­ای باید به نحوی باشد که مشتریان با آن ارتباط برقرار کنند و علاوه بر اینکه به آن جذب شوند، لوگو را از یاد نبرند. گروه خدمات دیجیتال ایــــرا با طراحی سایت اختصاصی و طراحی لوگوی حرفه‌­ای در کنار شماست. برای مشاهده نمونه کارها و مشاوره رایگان به وبسایت ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *